Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni vybrané základní školy
Součková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory žáků se specifickými poruchami učení na vybrané základní škole. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení pojmů specifických poruch učení, jejich etiologii, vymezení jednotlivých typů poruch učení, diagnostiku a možnosti jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Zaměřuje se na osobnost žáka s SPU, na jeho edukaci a typy učebních preferencí. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na realizaci podpory žáků s SPU, které bylo uskutečněno na Základní škole pro žáky se specifickými poruchami učení prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, pozorováním a dotazníkovým šetřením. V závěru diplomové práce jsou zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se podpory a motivace žáků s SPU na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, školní speciální pedagog, podpůrná opatření, edukace, poradenský systém, speciálně-pedagogické metody
Nejčastější sociálně patologické jevy na 2. stupni základní školy
Kočová, Pavla ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nejčastějších sociálně patologických jevů žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na zmapování výskytu různých druhů sociálně patologických jevů v období dospívání. Vymezuje základní pojmy, týkající se sociálně patologických jevů, vymezuje žáka druhého stupně základní školy z hlediska vývoje a popisuje vybrané sociálně patologické jevy, vyskytující se na druhém stupni základní školy. Praktická část je zaměřena na zjištění nejčastěji se vyskytujících sociálně patologických jevů u žáků na druhém stupni základní školy. Pro jejich zjištění je využita metoda dotazníkového šetření a případová studie.
Náplň práce školního speciálního pedagoga
Hanslová, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá činnostmi školního speciálního pedagoga na běžné základní škole. Zajímá se o jeho pozici a roli ve škole, kompetence či náplň práce, i o to jak se k jeho působení na škole staví ostatní pedagogičtí pracovníci. V teoretické části práce je vymezeno legislativní ukotvení profese "speciální pedagog" a celého systému vzdělávání, dále práce charakterizuje žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a přibližuje jejich podpůrná opatření, která jsou těmto žákům oporou v současném společném vzdělávání. Vymezuje metody a formy práce, které jsou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nejvhodnější. Práce také poskytuje vhled do poradenského systému a jeho specifik s důrazem na fungování školského poradenského pracoviště. Empirická část práce je složena ze smíšeného výzkumu. Je postavena na vyhodnocení dotazníkového šetření, které zkoumá názory pedagogů na práci školského poradenského pracoviště a především názory na pozici speciálního pedagoga ve škole. Dotazníky byly rozdány pedagogům a asistentům pedagoga a ptaly se jich, jaké přínosy a nedostatky vidí v práci školního speciálního pedagoga, jak podle jejich názoru pracuje s žáky, jejich rodiči a ostatními pedagogy. Dotazníkové šetření doplňuje rozhovor se speciální pedagožkou, který nabízí na sledovanou...
Žák s poruchou autistického spektra v běžné škole - případová studie žáka základní školy a víceletého gymnázia
Ďurišová, Lenka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
The topic of this thesis is "Pupil with Autism Spectrum Disorder in a Mainstream School - Case Study of a Pupil in Elementary School and Secondary School". The first, theoretical, part of the thesis deals with autism spectrum disorders (ASD) and diagnostics; it will also address current legislative changes of the educational system in the Czech Republic as well as the counseling system, school counseling centers, and school counseling facilities. The second, practical, part will deal with the process of educating pupils with ASD in mainstream elementary schools and secondary schools. The aim of my research was to determine how pupils with ASD were able to integrate into a standard primary school and secondary. I focused on approaches and methods used in the educational process, especially on structured learning, as well as on the teachers' readiness to integrate pupils with special educational needs. The research was conducted in České Budějovice, at the J. Š. Baar Elementary School and Kindergarten, and at the J. V. Jirsík Gymnasium. I used the observation method, interviews with the legal representatives of both pupils, teachers and teachers' assistants, and direct work with autistic pupils; I also had the opportunity to teach the pupil at the gymnasium during my teaching practice as part of my...
Nejčastější sociálně patologické jevy na 2. stupni základní školy
Kočová, Pavla ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nejčastějších sociálně patologických jevů žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na zmapování výskytu různých druhů sociálně patologických jevů v období dospívání. Vymezuje základní pojmy, týkající se sociálně patologických jevů, vymezuje žáka druhého stupně základní školy z hlediska vývoje a popisuje vybrané sociálně patologické jevy, vyskytující se na druhém stupni základní školy. Praktická část je zaměřena na zjištění nejčastěji se vyskytujících sociálně patologických jevů u žáků na druhém stupni základní školy. Pro jejich zjištění je využita metoda dotazníkového šetření a případová studie.
Kvalita poradenského systému jako prevence nezaměstnanosti
Burdová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce popisuje a vysvětluje základní pojmy z oblasti nezaměstnanosti. Uvádí míru nezaměstnanosti u absolventů škol a zabývá se pojmem volba povolání. Popisuje existující poradenské služby. Zaměřuje se na poradenské služby působící v oblasti školství. Práce obsahuje analýzy ohledně míry využití jednotlivých odborníků v poradenských službách žáky ve školách, a přehled informací, které by žáci nejvíce uvítali při volbě další vzdělávací cesty.
Podpora rodiny s dítětem se zdravotním postižením v poradenském systému SPC
SMETANOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá podporou rodin s dítětem se zdravotním postižením v poradenském systému Speciálně pedagogických center. Uvedená problematika je nedílnou součástí rodin s postiženým dítětem. Speciálně pedagogická centra jsou školským zařízením poskytující pomoc a podporu klientům se zdravotním postižením a jejich rodinám. Ne vždy je podpora a pomoc dostatečně zaměřena na rodiny klientů i přesto, že přesné standardní služby center jsou dány zákonem. Neposkytnutí standardizovaných služeb může způsobit omezení kompetencí zákonných zástupců. Práce si klade za cíl představit specifika dítěte se zdravotním postižením v oblasti vývoje, psychosociální specifika rodin v důsledku omezení a na podkladě platné legislativy porovnat standardní činnosti speciálně pedagogických center s reálnou podporou. Cílem teoretické části bylo kompletovat teoretická východiska k vymezenému tématu a na jejich podkladě provést komparaci souvisejícího legislativního obsahu s reálnou podporou rodin s dětmi, žáky a studenty se zdravotním postižením v regionu jižních Čech v poradenském systému SPC. Praktickou částí bylo vytvořit návrh obsahu webových stránek pro rodiče dětí se zdravotním postižením. Praktickou část bylo potřeba rozpravovat na dílčí cíl, který měl představit analýzu potřeb rodičů s dítětem se zdravotním postižením na základě sledování diskusního fóra přes sociální síť Facebook ve skupině Rodiče postižených dětí a lidi s postižením spojme se. Teoretická část práce uvádí typy zdravotního postižení a specifika dítěte se zdravotním postižením ve vývoji. Dále se věnuje rodině s dítětem se zdravotním postižením. V neposlední řadě popisuje poradenský systém pro rodinu s dítětem se zdravotním postižením, kde se okrajově dotýká tématu rané péče a pedagogicko-psychologických poraden. Podrobněji se dotýká speciálně pedagogických center.
Zemědělské poradenství v jižních Čechách
BEČANOVÁ, Vendula
Bakalářská práce pojednává o zemědělském poradenství v jižních Čechách v letech 2007, 2008, 2009, až do dubna 2010. Tato práce je zaměřena na vymezení oblasti jižních Čech, jejího zemědělství a možností zemědělského poradenství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.